Pozyskiwanie dotacji

kobieta na spotkaniu biznesowym

Masz pomysł na ciekawe działanie lub projekt i chciałbyś na to pozyskać dotację, ale nie wiesz jak? To idealnie trafiłeś. Specjalizuję się w pozyskiwaniu dotacji i z przyjemnością Ci pomogę. Oferuję kompleksową pomoc w procedurze aplikowania o dotacje unijne, krajowe, międzynarodowe, a także przygotowanie odpowiednich dokumentów podczas ubiegania się o kredyty/pożyczki na preferencyjnych warunkach.

Wspieram swoich klientów na każdym kroku – od rozpoznania potrzeb klienta, poprzez wybór odpowiedniego naboru, optymalizację projektu, skompletowanie wymaganych dokumentów, zarządzanie projektem, aż po jego rozliczenie.

Poniżej kluczowe etapy współpracy przy pozyskiwaniu dotacji:

Etap I – rozpoznanie potrzeb Klienta – omówienie pomysłu i zakresu inwestycji (osobiście dojeżdżam do klienta);
Etap II – dobór odpowiedniego naboru – wyszukanie najbardziej korzystnego i dostępnego źródła dofinansowania;
Etap III – optymalizacja projektu pod kątem wymogów programowych i kryteriów oceny;
Etap IV – przygotowanie kompletu wymaganych dokumentów aplikacyjnych;
Etap V – zarządzanie projektem, aż po jego rozliczenie;
Etap VI – rozliczenie projektu.

Koszty przygotowania dokumentacji

Jednym z kluczowych etapów starania się o dotację jest odpowiednie zebranie i przygotowanie dokumentacji. Koszt ich przygotowania uzależniony jest od tego, o jaką dotację się staramy i kim jest aplikujący. Tutaj duże znaczenie ma to, czy jest to osoba fizyczna, przedsiębiorstwo, jednostka samorządu terytorialnego czy też organizacja pozarządowa. W związku z tym wycena usługi związanej z przygotowaniem dokumentacji jest indywidualna. W przypadku przygotowania dokumentacji do rozliczenia projektu, koszt tej usługi uzależniony jest od ilości dokumentów, kwoty projektu czy też błędów projektowych, popełnionych podczas zarządzania projektem.

 

Zarządzanie projektem i koszty

Każdy projekt, który ma zostać zrealizowany, powinien być w odpowiedni sposób zaplanowany. Istotne jest, aby mieć harmonogram zgodnie, z którym realizowane są działania, a także zawartą umowę o dofinansowanie.

Zarządzanie projektami obejmuje:

  • obowiązki informacyjno-promocyjne,
  • przygotowanie dokumentów przetargowych (sporządzenie zapytań ofertowych, oceny ofert, przygotowania umów o współpracę z podwykonawcami),
  • publikacja zapytań i wyników przetargów w bazie konkurencyjności,
  • weryfikacja umów, protokołów odbioru,
  • korespondencja z Instytucją Pośredniczącą (składanie wyjaśnień i uzupełnień, wszelkich korekt i uzupełnień dokumentacji przesyłanej do IP),
  • wprowadzania zmian w projekcie, aktualizowanie, aneksowanie harmonogramów,
  • monitoring i weryfikacja wskaźników.

Koszty takiej usługi uzależniony jest od ilości zleconych zadań i są ustalane indywidualnie.